Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010

Valpkurs dag 2

Av Helene - 31 augusti 2010 20:43

Idag var vi på valpkurs för andra gången, det var väldigt kul.

Vi tränade på "Nej", vilket Kingston behärskar då och då, beroende på vilket humör han är på.

Vi la en köttbulle på marken, så skulle vi få valparna att låta bli den och istället fokusera på oss.

Första gången Gustaf och Kingston skulle gå förbi köttbullen var Kingston så fokuserad på Gustaf att han gick rakt över den utan att märka den   

Men sen fick han vittring på den och vi fick öva lite ordentligt.


Det är jättekul att träffa valpar av olika raser och storlekar, de är verkligen olika. Även om Kingstons aussiekompisar Leo och Casper är olika Kingston i många avseenden, så är det tydligt att de tillhör samma ras.


Här är valpkompisarna i kursen:   


Lagotton Casper

  


Staffen Bea (söt som socker)

  


Flat/borderkorsningen Moira

  


Bichon frisén Pyttis

  


Tack till vår instruktör Elinor på Hundtjänsten och alla trevliga deltagare!

 
 
Ingen bild

Jean

1 september 2010 09:47

Jättekul att få ta del av er härliga block! (Fast bilden på Moira inte visade henne från sin bästa sida..) ;-)

Helene

1 september 2010 10:07

Ja, det är svårt att ta bilder på valpar, de vill inte gärna sitta still.
Men att Moira är söt tycker jag man ser på långa vägar =)

 
Linda

Linda

1 september 2010 19:00

Inga kindtänder har lossnat än men många andra tänder :)
Synd att vi inte fick ihop det denna vecka. Men kan ni måndag kväll? Jag jobbar till kl 18 men kan direkt efter det? :)

http://www.leos.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Christine & Zelda

1 september 2010 21:32

Hehehe,,,vi gjorde också köttbulleprovet på lektion 2 :) För Z var köttbullar något som öppnade dörrar till en ny värld...en GOD värld. Så-..ja när Zeldas passerat fatet så var det en köttbulle mindre om vi säger så ´:S Ja..dom måste ju få ses snart. Vi ska ner till mamma o pappa nästa helg. Är ni hemma då? Kanske kunde styra upp en date?
ha det gött!

Helene

2 september 2010 08:47

Jag tror att vi ska vara hemma nästa helg. Vad kul, då ska de äntligen få träffas.
Vi får höras om detaljer när det börjar närma sig.
Kram på er!

 
Ingen bild

Anna

2 september 2010 11:51

Vad roligt med alla bilder:) Vi ses ikväll, längtar efter en trött valp! Jag kan ev. på måndag.

Helene

2 september 2010 17:56

Vi ses snart =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 8 oktober 2011 23:08

Idag var matte och Kingston med Sanna till stallet. Han har varit i stall tidigare men aldrig varit ute med på en ridtur. Jag gick med Kingston när Sanna red och jag hade honom även lös ett tag. Det gick väldigt bra faktiskt, han är inte överdrivet...

Av Helene - 1 oktober 2011 18:28


    Jag är lycklig!!!! För första gången sen Kingston var valp hör jag inte hans klor i golvet när han går. Han har blivit så otroligt känslig i kloklippningen det senaste halvåret och pulpan har blivit lång. Kloklippning har den senaste tide...

Av Helene - 1 oktober 2011 16:27

Nu har vi gått 3 tillfällen på tävlingslydnadskursen och jag kan väl påstå att det inte direkt går så bra. Det som är absolut viktigast, linförigheten, är vi så fruktansvärt dåliga på   men de andra momenten är vi inte riktigt lika dåliga på. App...

Av Helene - 19 september 2011 19:23

I lördags var vi på rallylydnadskurs. Det var riktigt kul och ett härligt sätt att träna med hunden. Positiv energi och mycket beröm till hundarna och ägarna. Jag missar tyvärr tillfället nästa vecka och sen är det sista tillfället veckan efter d...

Av Helene - 16 september 2011 09:36

Igår var första tillfället av vår lydnadskurs (och mattes 30-årsdag!). Det var minst sagt en intressant upplevelse. Kursen var dels för nybörjare och dels de som kommit en bit på vägen.   Jag trodde att vi möjligtvis hade kommit en liiiten bi...

Ovido - Quiz & Flashcards