Alla inlägg under oktober 2010

Av Helene - 24 oktober 2010 12:28

Åh vad Kingston älskar skogsturer!

Han håller sig i närheten av oss hela tiden, men springer runt och runt som en dåre =)

Det är inte lätt att få med honom på bild, men jag gjorde några tappra försök.  

  

Efter var han så trött att han somnade vid mina fötter i bilen

     

Han kan verkligen sova i vilken ställning som helst =)

Av Helene - 24 oktober 2010 12:12

Vad kul det var att se Kingston uppleva snö för första gången!

Han ogillar regn, så vi var inte säkra på hans reaktion skulle vara.

Första stegen ut i snön var väldigt osäkra, lite kallt om tassarna. Men när han väl vågat sig ut och kissat såg han de spännande vita sakerna som föll från himlen. WOW!!!!

Snö smakade smask och vi insåg snabbt att det blir till att avmaska honom flera gånger i vinter.

Nu regnar det istället och det passar inte Kingston alls. Ska Kingston ut och kissa, så måste matte minsann följa med!



            


Ska jag ut, så ska du me!!!!

  

Av Helene - 14 oktober 2010 17:43

Idag hade Kingston en timmes inskolning på dagis. Det hade tydligen gått jättebra och han hade jättekul med de andra hundarna.

Det känns som att detta kan vara precis vad han behöver.

Vi kommer börja lite smått med några strödagar för att sen utöka till 2-3 dagar i veckan.

Åh vad jag är glad att det öppnat ett hunddagis i Sollentuna!!!!!!

Av Helene - 10 oktober 2010 19:27

I helgen har vi haft massa skoj.

Igår var vi ute i skogen och myste och lekte lite kurragömma. Jag och Gustaf turades om att gömma oss så fick Kingston leta efter oss. Han var väldigt duktig och hade jättekul, så detta ska vi göra fler gånger.


Idag hade vi valpträff i lite större skala än vanligt. Vi träffade Casper, Leo, Leos kullbror Baileys och hans kompisar en dvärgspets och en York på Hundens Ö på Drottningholm.

Det var fantastiskt kul att se 4 aussievalpar + två småttingar leka som virvelvindar.

Utöver vår stora skala hundar fanns ju tusen och åter tusen hundar på ön. De flesta gick lösa (även våra) och ofta fanns hundar med i vårt gäng utan att man såg någon som verkade äga dem.

Oftast gick allt bra, men det var lite otäckt när helt okända hundar kom i full galopp rakt in i vår flock.

De lekte alla väldigt snällt med varandra, men det var tydligt att Kingston och Casper tydde sig till varandra. Antar att de vet att de är bröder.

Baileys och Leo är båda väldigt smidiga och smäckra i kroppen. Kingston och Casper är mycket bredare och inta alls lika snabba i svängarna.

Hur som helst var det väldigt kul.

Av Helene - 7 oktober 2010 19:18

Nu var det länge sen jag skrev, så trots att vi inte hittat på något speciellt kände jag att jag måste passa på när jag ändå har tid.


Det var antagligen ingen kennelhosta i alla fall, skönt. Efter den dagen jag skrev sist så hostade han inget mer.


Vi har avslutat valpkursen. Det var väldigt kul och vi lärde oss en hel del.

Nästa kurs blir förhoppningsvis en allmänlydnad-kurs på brukshundklubben.

Det skulle behövas då Kingston har några ovanor jag skulle vilja träna bort.

Framför allt så hoppar han heeela tiden. Folk måste undra om jag försöker starta en ny trend - tassavtryck på kläderna.

Jag har dock inte fått någon bekräftelse av klubben ännu, så vi får se om vi får plats.

Efter det blir en klicker och inlärningskurs.

Den startar dock inte förrän i slutet av november, så om vi inte får plats på lydnadskursen så måste vi hitta något annat.


Idag hittade jag ett nyöppnat hunddagis i Sollentuna, jippi!!!!!

De öppnade i måndags och har platser kvar. Det är ju verkligen inte billigt med dagis, men det skulle nog vara väl använda pengar.

Gustafs pappa är ju hemma med Kingston nu och det går jättebra. Han har lång erfarenhet av hundar och är jättebra med Kingston. Men det känns inte rättvist att binda upp honom varje dag och de dagar han inte kan blir det väldigt svårt att ordna passning. Dessutom tror jag att Kingston skulle tycka att det var väldigt kul att vara med andra hundar två-tre dagar i veckan.

Vi ska dit och hälsa på en dag nästa vecka och se hur det ser ut.


Dessa bilder togs för några veckor sen, så han har alltså vuxit lite mer sen dess.      

Det bästa med barn är att man kan slicka dem i ansiktet utan problem   

 

Min underbara brorsdotter tycker Kingston är väldigt spännande, men lite läskig. Hon lärde sig dock hans namn innan hon lärde sig mitt   

  

Ovido - Quiz & Flashcards