Direktlänk till inlägg 14 september 2011

Gosa i soffan???

Av Helene - 14 september 2011 14:55

Kingston har inte fått vara i soffan eller i sängen hemma, det var ett beslut som husse och matte var överens om innan vi skaffade honom.

Alla sa att vi skulle ändra oss när valpen väl kom, men det gjorde vi inte. Jag kände inte alls något behov av att ha honom i soffan eller sängen. Ville jag gosa, så la jag mig helt enkelt på golvet.


Igår, mer än ett år efter att Kingston kom in i våra liv, så ändrade vi lite på den regeln.

Nu har han fått en filt på divandelen av soffan där han får vara.

Vad är orsaken?

HAN HAR JU BLIVIT SÅ JÄKLA GOSIG!!!!

Tidigare har han myst och kelat med oss på en mer måttlig nivå. Nu helt plötsligt har han blivit ett gosmonster som vill kela hela tiden. Och det är ju helt omöjligt att motstå honom, han är ju så söt!


Här ligger han för första gången med matte och husses tillåtelse i soffan   


 

 
 
Ingen bild

christine & Zelda

14 september 2011 15:09

Ja..så länge dom inte fäller som attans så är det ju ok :)
hahahah..kunde han inte "smittat" av lite gos till Zelda när han var här? Hon pallar 3 sek. gos sen går hon och lägger sig ensam :P

 
Ingen bild

Anna

16 september 2011 09:43

Åh vad mysigt för honom! C har alltid varit gosig men har också blivit superkelig. Knappt så jag orkar med ska vara uppe på oss hela tiden så jag har börjat köra ner honom från soffa istället:)

Helene

16 september 2011 19:18

De börjar växa till sig och vill ha kärlek. Vad söta våra killar är!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 8 oktober 2011 23:08

Idag var matte och Kingston med Sanna till stallet. Han har varit i stall tidigare men aldrig varit ute med på en ridtur. Jag gick med Kingston när Sanna red och jag hade honom även lös ett tag. Det gick väldigt bra faktiskt, han är inte överdrivet...

Av Helene - 1 oktober 2011 18:28


    Jag är lycklig!!!! För första gången sen Kingston var valp hör jag inte hans klor i golvet när han går. Han har blivit så otroligt känslig i kloklippningen det senaste halvåret och pulpan har blivit lång. Kloklippning har den senaste tide...

Av Helene - 1 oktober 2011 16:27

Nu har vi gått 3 tillfällen på tävlingslydnadskursen och jag kan väl påstå att det inte direkt går så bra. Det som är absolut viktigast, linförigheten, är vi så fruktansvärt dåliga på   men de andra momenten är vi inte riktigt lika dåliga på. App...

Av Helene - 19 september 2011 19:23

I lördags var vi på rallylydnadskurs. Det var riktigt kul och ett härligt sätt att träna med hunden. Positiv energi och mycket beröm till hundarna och ägarna. Jag missar tyvärr tillfället nästa vecka och sen är det sista tillfället veckan efter d...

Av Helene - 16 september 2011 09:36

Igår var första tillfället av vår lydnadskurs (och mattes 30-årsdag!). Det var minst sagt en intressant upplevelse. Kursen var dels för nybörjare och dels de som kommit en bit på vägen.   Jag trodde att vi möjligtvis hade kommit en liiiten bi...

Ovido - Quiz & Flashcards