Alla inlägg under juli 2011

Av Helene - 20 juli 2011 21:23

Idag verkar det vara en dag då Kingston ska testa allt för första gången.

Jag har precis varit och hämtat en rymling!

Husse och matte fastnade lite framför datorn och förutsatte att Kingston hade gått in i sovrummet och lagt sig som han brukar på kvällarna.

Vi tittade på filmklipp från när han var valp och gottade oss i vilken underbar vovve vi har. När vi då ville gosa med vår härliga hund var han spårlöst borta. Grinden på tomten var öppen och ingen hund syntes till.

När jag sprang ut och ropade på honom svarade en granne. De hade hittat honom här ute och gått runt med honom och letat efter ägare.


Vilken tur att man har bra grannar, när man har en olydig hund.

Men mest av allt är jag arg på mig själv som glömde stänga grinden.

Bäst jag sätter in valp-filmen så jag får avsluta med något trevligt.


Av Helene - 20 juli 2011 19:08

Idag har vi haft en väldigt framgångsrik dag.

Vi testade att cykla med Kingston för första gången och det gick riktigt bra. Husse höll i kopplet samtidigt som han cyklade, vilket inte var det smidigaste alla gånger. Men vi ville testa om det skulle funka innan vi köpte någon ordentlig utrustning. Kingston fattade vad han skulle göra ganska snabbt och det var bara några enstaka gånger han gick in framför cykeln så att husse fick bromsa in.


Vi cyklade till en badplats som ligger i närheten med långgrund botten. Det var nog den stora skillnaden för Kingston, då kunde han hoppa runt i vattnet utan att oroa sig för att ett steg skulle vara skillnaden mellan att bottna eller inte. Vi testade att kasta ut bollen lite längre och lite längre och tillslut simmade han ut och hämtade bollen!

Han är så rolig, han är fortfarande lite osäker. Ibland stannade han i land och tittade på bollen ett tag, som att han tänkte: nej det där var nog lite för långt ut. Men efter ett litet tag hoppade han ut ändå. Sista gången innan vi åkte hem igen kastade jag ut den ganska långt. Jag trodde inte att han skulle ta den, men han hoppade glatt ut och simmade ca 6-7 meter innan han nådde fram till bollen. Jag är så glad!!!! Och han verkade minst lika glad, lika ivrig efter varje gång.


Husse och Kingston gör sig redo att cykla för första gången

 

Så här fint såg det oftast ut

 

Film på lite simning

Av Helene - 17 juli 2011 21:25

Vi har försökt få Kingston att tycka om att bada. Det har tagit tid, men nu går han självmant ner i vattnet och plaskar runt. Men simma, det vågar han sig inte på ännu.

Vi har testat att bada med andra hundar som älskar att simma, men han han går aldrig ut längre än att han når botten.

Idag körde jag den hårda skolan och satte på honom ett sele och helt enkelt drog ut honom i vattnet. Och simma kan han, men det var inget han fastnade för. Som tur var skrämde det inte honom, utan han fortsatte busa i vattnet.

Skam den som ger sig, mer tillfällen ska det bli.


Bad med Bosco



Bad med Casper  

 

Poserar med blommorna hemma på tomten

 

Ovido - Quiz & Flashcards