Direktlänk till inlägg 21 april 2011

Kvällspromenader med lina

Av Helene - 21 april 2011 23:08

Vi har nyligen upptäckt nöjet med att promenera med lina, det är ju helt fantastiskt!

Jag skulle påstå att kontakten blivit så mycket bättre på denna korta tid tack vare just detta. Kingston kan springa fritt men springer ändå titt som tätt fram till oss för att kolla läget. Han kommer på alla (de flesta) inkallningar och går fot förbi människor och vid bilvägar. Vi har ännu inte träffat på hundar ute när vi haft lina, så det kommer bli spännande att se hur det går.

En sak vi måste träna på är att inte jagar fåglar. Vi har mest tyckt att det ser kul ut de få gånger han gjort det. Men nu inser vi att vi måste sätta stopp för det, så det inte blir en vana. Idag fick han syn på en hare och hade svårt att slita sig när matte ropade på honom.


Vi har börjat på en allmänlydnadskurs.

En tjej som pluggar till instruktör håller kurs som en del av henne utbildning, så den är gratis.

Vi har gjort de flesta övningarna då vi varit på allmänlydnadskurs tidigare, så Kingston kan väldigt mycket. Det är tydligt att Kingston vänder sig till mig eftersom att det är vi som tränat ihop tidigare, så detta är mer ett tillfälle för Kingston och husse att få chansen att träna tillsammans. Det går väldigt bra och jag är stolt över både husse och hund!


Glad påsk!

 
 
Ingen bild

Anna

27 april 2011 14:27

Kul att det går så bra för er. Casper är också helt underbar just nu. Det var trevligt att prata hund med dig idag:)
Åh, vad roligt det är med våra vovvar, att de är så lika alltså:) Hoppas vi kan ses nått i helgen.
Kram Anna och Casper

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 8 oktober 2011 23:08

Idag var matte och Kingston med Sanna till stallet. Han har varit i stall tidigare men aldrig varit ute med på en ridtur. Jag gick med Kingston när Sanna red och jag hade honom även lös ett tag. Det gick väldigt bra faktiskt, han är inte överdrivet...

Av Helene - 1 oktober 2011 18:28


    Jag är lycklig!!!! För första gången sen Kingston var valp hör jag inte hans klor i golvet när han går. Han har blivit så otroligt känslig i kloklippningen det senaste halvåret och pulpan har blivit lång. Kloklippning har den senaste tide...

Av Helene - 1 oktober 2011 16:27

Nu har vi gått 3 tillfällen på tävlingslydnadskursen och jag kan väl påstå att det inte direkt går så bra. Det som är absolut viktigast, linförigheten, är vi så fruktansvärt dåliga på   men de andra momenten är vi inte riktigt lika dåliga på. App...

Av Helene - 19 september 2011 19:23

I lördags var vi på rallylydnadskurs. Det var riktigt kul och ett härligt sätt att träna med hunden. Positiv energi och mycket beröm till hundarna och ägarna. Jag missar tyvärr tillfället nästa vecka och sen är det sista tillfället veckan efter d...

Av Helene - 16 september 2011 09:36

Igår var första tillfället av vår lydnadskurs (och mattes 30-årsdag!). Det var minst sagt en intressant upplevelse. Kursen var dels för nybörjare och dels de som kommit en bit på vägen.   Jag trodde att vi möjligtvis hade kommit en liiiten bi...

Ovido - Quiz & Flashcards