Direktlänk till inlägg 29 juni 2011

Sommar

Av Helene - 29 juni 2011 11:28

Jag låter bli att kommentera varför jag inte skrivit på länge, utan konstaterar bara att ibland kan det bli så.


Jag har börjat jogga lite i mina promenader och Kingston springer så snällt vid min sida. Jag brukar ha honom lös och igår tog jag inte ens med kopplet. Hade dock sele på honom så att jag kunda ta honom när vi passerade folk. Inte för att han bryr sig så mycket, utan mest för deras skull. Man vet aldrig vem som blir rädd.

Han sköter sig otroligt bra och visar en enorm mognad, vilket säger till mig att han är redo för nästa steg vilket jag hoppas blir lydnad.

Jag är väldigt sugen på att börja träna lydnad, vill gärna gå kurs i det.

Jag köpte Lydnadsboken av Memea Molin och läser igenom den just nu, riktigt bra! Det gäller bara att invänta höstens kursutbud och vara snabb med anmälan.


Vi röntgade Kingston och har fått resultatet, vilket visade HD A och ED 0, vilket vi är överlyckliga för.

Däremot måste vi vara försiktiga med vikten och han skulle kunna gå ner ett kilo. Han väger 32 nu, vilket är sjukt mycket, men så är han väldigt stor också.

Vi byter foder till Light nu och hoppas att det ska göra någon skillnad.

Tillsammans med löpningen tror jag inte att det kommer att dröja länge.


Glad sommar!

 
 
Ingen bild

christinldae & Ze

29 juni 2011 22:13

Kul med lite news ifrån er! :) Grattis till friröntgen! Vi väntar på att Z:s svar ska komma..röntagde förra veckan. Va kul att du vill komma igång med lydnad. Är du inne på att träna nått bruks då? Ja har börjat träna lite sök och de är jätteskoj!

Helene

1 juli 2011 11:56

Jag håller tummarna för röntgenresultatet!
Vi får se lite vad det blir. Det handlar nog mest om vilka kurser som finns tillgängliga.
Zelda får kanske visa honom hur man gör :)

 
julia

julia

30 juni 2011 21:05

Vad roligt att du skrivit igen :) så kul att följa syskonen, och jag tycker Lotta få fixa en liten "kennelträff" så man får träffa alla syskon :)

http://ajax.bloggplatsen.se

Helene

1 juli 2011 11:54

Om inte Lotta ordnar det kan vi ju alltid dra ihop något själva :)
Det skulle verkligen vara kul att träffa er allihop!

 
maria

maria

7 juli 2011 07:34

Oj så stor han blivit! :)
Min plutt väger bara 23kg... haha.
Kul med lydnaden! vi får se till att träffas snart alla Aussisar.

Jag ska boka en röntgen till Baileys runt Augusti tänkte jag, vi får hålla tummarna!!

http://hundmaria,se

 
Anna

Anna

11 juli 2011 14:59

Han är så fin! Jag är såå avundsjuk på att du har honom lös när ni joggar...Ja egentligen på att ni joggar över huvud taget. Det skulle jag också behöva göra:)

http://aussiencasper.blogspot.com

Helene

12 juli 2011 13:50

Men så duktig som Casper har blivit så är det bara en tidsfråga.
Men du såg ju vad som hände när en hare sprang ut framför honom.... Jag har nog inte så bra pli på honom som jag önskar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 8 oktober 2011 23:08

Idag var matte och Kingston med Sanna till stallet. Han har varit i stall tidigare men aldrig varit ute med på en ridtur. Jag gick med Kingston när Sanna red och jag hade honom även lös ett tag. Det gick väldigt bra faktiskt, han är inte överdrivet...

Av Helene - 1 oktober 2011 18:28


    Jag är lycklig!!!! För första gången sen Kingston var valp hör jag inte hans klor i golvet när han går. Han har blivit så otroligt känslig i kloklippningen det senaste halvåret och pulpan har blivit lång. Kloklippning har den senaste tide...

Av Helene - 1 oktober 2011 16:27

Nu har vi gått 3 tillfällen på tävlingslydnadskursen och jag kan väl påstå att det inte direkt går så bra. Det som är absolut viktigast, linförigheten, är vi så fruktansvärt dåliga på   men de andra momenten är vi inte riktigt lika dåliga på. App...

Av Helene - 19 september 2011 19:23

I lördags var vi på rallylydnadskurs. Det var riktigt kul och ett härligt sätt att träna med hunden. Positiv energi och mycket beröm till hundarna och ägarna. Jag missar tyvärr tillfället nästa vecka och sen är det sista tillfället veckan efter d...

Av Helene - 16 september 2011 09:36

Igår var första tillfället av vår lydnadskurs (och mattes 30-årsdag!). Det var minst sagt en intressant upplevelse. Kursen var dels för nybörjare och dels de som kommit en bit på vägen.   Jag trodde att vi möjligtvis hade kommit en liiiten bi...

Ovido - Quiz & Flashcards