Alla inlägg under november 2010

Av Helene - 28 november 2010 21:33

Idag har vi haft ett ordentligt träningspass.

Vi samlades 09:30 och åkte inte hem förrän klockan var 14:00. Då hann vi med övningar i spår, uppletande av leksak och uppletande av person (mig), plus en massa passivitetsträning.

På valpkursen testade vi ju spår en gång, men i och med att vi först blev störda av lös hund som sprang fram till Kingston och att någon ätit upp hans belöning, så var det ju inte riktigt lyckat. Och jag kände mig inte riktigt säker på att det skulle vara Kingstons grej.

Men ack så fel jag hade! Pga lite okuperad terräng gick jag ett ganska snirkligt spår som instruktören trodde kunde bli svårt för en nybörjare som Kingston. Men min härliga lilla vovve gick rakt på spåret och skötte sig exemplariskt!

Även uppletande av leksak trodde jag han skulle ha problem i och med att han inte är leksakstokig. Men vi lånade en leksak av Casper och Anna och det blev ju väldigt spännade! Det enda han hade problem med var att ta med sig leksaken, det var ju mycket roligare att slänga iväg den   .


Jag är såååå stolt över min "lilla" älskling, han är så duktig!

Av Helene - 23 november 2010 21:56

Idag var vi på den näst sista kursdagen av allmänlydnadskursen. Det var som alltid jättekul och väldigt lärorikt.

Vi gick en bana med sitt, ligg, slalom och lockelser. Kingston som tycker att snö är guds gåva till hundarna, har något svårt att fokusera så snart han fått sitt godis. Men han är otroligt duktig och jag är sååå nöjd med vårt samarbete.


Vi gick även den första kursdagen av klicker och inlärning. Det var fantastiskt kul, Kingston är verkligen en naturbegåvning. Jag har aldrig testat klicker tidigare, men han fattade konceptet på en gång.

Vi gick igenom massor av övningar och fick några läxor att kunna till nästa gång, så blir det till att köpa en klicker snarast och öva och öva.


Mest av allt är jag stolt över hur lugn Kingston var mellan övningar. Vi hade lite passivitetsträning och han tog det verkligen lugnt, la sig och vilade utan problem.

Han är så otroligt duktig min lilla älskling!!!!!!


Av Helene - 21 november 2010 11:07


Njuter av den härliga utsikten från terassen

  


Där solen ligger på är det riktigt härligt!

  


Springer runt och nosar efter rådjursspår

 

Han springer från ena sidan till den andra, men har tid att titta upp så att matte får ta en fin bild   

  

När han kommer in och vill koppla av har Myran (husses föräldrars lilla jack russel) stulit hans säng!

  


Man kan ju faktiskt få plats båda två!

  

Av Helene - 7 november 2010 18:45

I helgen har vi varit på landet och haft det riktigt mysigt. Bland annat var vi vid stranden och tittade på vattnet. Kingston har ännu inte vågat sätta tassen i det stora blåa blöta, så det var ingen oro för att han skulle hoppa i.


                   

Man kan knappt tro att det är november, helt underbart väder!

Ovido - Quiz & Flashcards