Direktlänk till inlägg 8 oktober 2011

Ridtur

Av Helene - 8 oktober 2011 23:08

Idag var matte och Kingston med Sanna till stallet. Han har varit i stall tidigare men aldrig varit ute med på en ridtur.

Jag gick med Kingston när Sanna red och jag hade honom även lös ett tag. Det gick väldigt bra faktiskt, han är inte överdrivet intresserad av hästen. Men han har inte lärt sig att inte gå för nära ännu.

Målet är att han ska kunna följa med när matte rider så att jag kan bli medryttare igen. Det finns en annan häst i samma stall som de behöver lite hjälp med då och då. Men jag vågar inte binda upp mig om jag inte vet att Kingston kan följa med.

Efter idag så ser det dock ljust ut, så det ska nog inte dröja allt för länge.


Vackraste Indra och buskillen



Sanna på Indra fick hålla i Kingston så matte kunde ta en fin bild.  Roligt att de tittar på varandra precis :)  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 1 oktober 2011 18:28


    Jag är lycklig!!!! För första gången sen Kingston var valp hör jag inte hans klor i golvet när han går. Han har blivit så otroligt känslig i kloklippningen det senaste halvåret och pulpan har blivit lång. Kloklippning har den senaste tide...

Av Helene - 1 oktober 2011 16:27

Nu har vi gått 3 tillfällen på tävlingslydnadskursen och jag kan väl påstå att det inte direkt går så bra. Det som är absolut viktigast, linförigheten, är vi så fruktansvärt dåliga på   men de andra momenten är vi inte riktigt lika dåliga på. App...

Av Helene - 19 september 2011 19:23

I lördags var vi på rallylydnadskurs. Det var riktigt kul och ett härligt sätt att träna med hunden. Positiv energi och mycket beröm till hundarna och ägarna. Jag missar tyvärr tillfället nästa vecka och sen är det sista tillfället veckan efter d...

Av Helene - 16 september 2011 09:36

Igår var första tillfället av vår lydnadskurs (och mattes 30-årsdag!). Det var minst sagt en intressant upplevelse. Kursen var dels för nybörjare och dels de som kommit en bit på vägen.   Jag trodde att vi möjligtvis hade kommit en liiiten bi...

Av Helene - 14 september 2011 14:55


Kingston har inte fått vara i soffan eller i sängen hemma, det var ett beslut som husse och matte var överens om innan vi skaffade honom. Alla sa att vi skulle ändra oss när valpen väl kom, men det gjorde vi inte. Jag kände inte alls något behov av...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards