Direktlänk till inlägg 17 juli 2011

Bada ja, simma NEJ!

Av Helene - 17 juli 2011 21:25

Vi har försökt få Kingston att tycka om att bada. Det har tagit tid, men nu går han självmant ner i vattnet och plaskar runt. Men simma, det vågar han sig inte på ännu.

Vi har testat att bada med andra hundar som älskar att simma, men han han går aldrig ut längre än att han når botten.

Idag körde jag den hårda skolan och satte på honom ett sele och helt enkelt drog ut honom i vattnet. Och simma kan han, men det var inget han fastnade för. Som tur var skrämde det inte honom, utan han fortsatte busa i vattnet.

Skam den som ger sig, mer tillfällen ska det bli.


Bad med Bosco



Bad med Casper  

 

Poserar med blommorna hemma på tomten

 

 
 
Anna

Anna

18 juli 2011 20:21

Det gör väl inte så mycket om han inte vill simma runt:) Han doppar ju tassarna i varje fall. Ska vi ses nått i veckan?

http://aussiencasper.blogspot.com

Helene

19 juli 2011 09:01

Hade varit bra för honom att simma, bra träning. Men kommer det så kommer det, ingen idé att hetsa :)
Ja vilken dag som helst funkar för mig.
Vi kan höras och bestämma något.
Kram

 
Anna

Anna

19 juli 2011 09:30

Min svägerska vände sig till en hundsimsinstruktör för att få sin hund att börja simma. Det funkade hur bra som helst. Det kanske ni också skulle pröva, det var ju inte gratis men nu simmar hunden...

http://aussiencasper.blogspot.com

Helene

19 juli 2011 20:28

Vi får se hur det ser ut efter sommaren, hoppas att det inte behövs.

 
Ingen bild

christine & Zelda

19 juli 2011 21:24

Skönt med bad! Simmningen kommer nog..han är ju inte rädd för vattnet så..Zelda ville inte heller simma i början. Men sen är ju hon tokig i leksaker så kastar man i nått så hoppar hon efter :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 8 oktober 2011 23:08

Idag var matte och Kingston med Sanna till stallet. Han har varit i stall tidigare men aldrig varit ute med på en ridtur. Jag gick med Kingston när Sanna red och jag hade honom även lös ett tag. Det gick väldigt bra faktiskt, han är inte överdrivet...

Av Helene - 1 oktober 2011 18:28


    Jag är lycklig!!!! För första gången sen Kingston var valp hör jag inte hans klor i golvet när han går. Han har blivit så otroligt känslig i kloklippningen det senaste halvåret och pulpan har blivit lång. Kloklippning har den senaste tide...

Av Helene - 1 oktober 2011 16:27

Nu har vi gått 3 tillfällen på tävlingslydnadskursen och jag kan väl påstå att det inte direkt går så bra. Det som är absolut viktigast, linförigheten, är vi så fruktansvärt dåliga på   men de andra momenten är vi inte riktigt lika dåliga på. App...

Av Helene - 19 september 2011 19:23

I lördags var vi på rallylydnadskurs. Det var riktigt kul och ett härligt sätt att träna med hunden. Positiv energi och mycket beröm till hundarna och ägarna. Jag missar tyvärr tillfället nästa vecka och sen är det sista tillfället veckan efter d...

Av Helene - 16 september 2011 09:36

Igår var första tillfället av vår lydnadskurs (och mattes 30-årsdag!). Det var minst sagt en intressant upplevelse. Kursen var dels för nybörjare och dels de som kommit en bit på vägen.   Jag trodde att vi möjligtvis hade kommit en liiiten bi...

Ovido - Quiz & Flashcards