Alla inlägg den 10 augusti 2010

Av Helene - 10 augusti 2010 15:48

Idag har Kingston åkt buss för första gången.

Jag bar honom ombord, busschauffören gullade lite med honom, sen satte vi oss längst bak.

Varje gång någon klev på så viftade han på svansen.

Han muttrade lite vid något tillfälle, men det var mer ett "vad tråkigt det är att bara sitta här"-mutter.

Sen klev han av bussen på egen hand.

Hur duktig som helst!!!!


Här sitter han och väntar på att matte ska bli klar för dagens äventyr

 


Lite passivitetsträning medan vi väntar på bussen



Så här snällt satt han efter att ha nosat runt lite.

 

Han håller koll på vilka som kommer på och viftar snällt på svansen för alla.

    

Av Helene - 10 augusti 2010 11:06

Jag skulle ju inte....

Men det är ju så kul att läsa de andra Aussiebloggarna, så jag måste ju bjuda på lite underhållning jag med!


Kingston växer så det knakar, man undrar ju hur det kommer sluta.

Enligt rasstandard ska en hane bli högst 59 cm hög, men vi får väl se om det stannar där    .

Vid vaccineringen 12 veckor gammal vägde han 10,4 kg, jag är nyfiken på hur mycket de andra Aussievalparna vägde. Kanske kan jag få några svar här?


Här kommer några tidigare bilder på den lille (!)



Han är jätteduktig i bilen, sover mest hela tiden.

    

   

De första veckorna sov han mest hela tiden.

Den extrema värme vi hade i början av sommaren passade inte riktigt lurvig valp.


Jag ska ordna lite nyare bilder till nästa gång. 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards