Alla inlägg den 12 december 2010

Av Helene - 12 december 2010 21:21

Den senaste tiden har bestått av klickerträning och bus i snön. Idag träffade vi Zelda som är så otroligt liten och söt. Hon är en liten tik och Kingston som är stor hane ser helt enorm ut jämte henne. Men de busade Aussiestyle med spring och brottning.I torsdags var vi på en kurs som heter "lördag hela veckan" med Kickan Allendes på brukshundklubben. Kursen gick ut på att öka värdet på olika belöningar. Det var i princip en lek och skoj kurs, lika rolig för oss människor som för hundarna. Roligt var också att husses syster Josefin följde med, tack Josefin för sällskapet!Vi har tränat en del klickerträning. Kingston är så sjukt duktig, det här med klickerträning är verkligen hans grej. Vår enda svaghet är matte som inte riktigt vet hur och när jag kan gå vidare i träningen. Jag är lite för ivrig tror jag och måste ta en sak i taget, men det är så svårt när han är så duktig. De trix vi tränar på nu är "gå och lägg dig", "backa" och "spela död". Som tur var är det två dagar kvar av kursen, så jag har tid på mig att lära mig. Även denna kurs hålls av Kickan ska jag nämna. Hon är verkligen inspirerande och helt galet duktig! Det ska bli spännande att se hur mycket vi kan lära oss och vad vi kan göra av det. Åh vad jag älskar att träna med min härliga vovve!

Ovido - Quiz & Flashcards