Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Lek med Zelda

Av Helene - 12 september 2010 18:47

Idag var Christine och Jocke hos oss och hälsade på med deras bedårande lilla Aussievalp Zelda.

I början var Zelda lite försiktig och Kingston som en ångvält. Han är ju dessutom så mycket större än henne, så vi var lite oroliga att han skulle skada henne.

Men sen visade hon sin rätta sida och satte Kingston på plats.

Deras lek bestod väl mest av att Kingston låg på rygg och Zelda stod över honom med ett av Kingstons öron mellan tänderna eller med tänderna om Kingstons strupe! Men jag tror att det var lite kärlek inblandat i alla fall   


Här kommer lite bilder på kärleksparet


  

Zelda håller Kingston på rygg

   

Kingston blev av med båda de övre huggtänderna, varav en blev upphittad

  

En vattenpaus

 

Här ser man höjdskillnaden på dem

   

Lite mer bus, eller ser det inte mer ut som de kramas?

  

När det trötta ut sig så la de sig bredvid varann och vilade

  

Och allt avslutades med en liten puss   

  

Tack Christine, Jocke och Zelda för en härlig eftermiddag.

Kingston har sovit sen ni åkte!

 
 
Ingen bild

christine & Zelda

12 september 2010 21:27

Ja..det var så kul att dom äntligen fick ses! Superfina bilder!! ni får komma till Gävle nästa gång och hälsa på!
kramis på er!

 
Ingen bild

Linda

13 september 2010 07:16

Va fina dom är tillsammans :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 8 oktober 2011 23:08

Idag var matte och Kingston med Sanna till stallet. Han har varit i stall tidigare men aldrig varit ute med på en ridtur. Jag gick med Kingston när Sanna red och jag hade honom även lös ett tag. Det gick väldigt bra faktiskt, han är inte överdrivet...

Av Helene - 1 oktober 2011 18:28


    Jag är lycklig!!!! För första gången sen Kingston var valp hör jag inte hans klor i golvet när han går. Han har blivit så otroligt känslig i kloklippningen det senaste halvåret och pulpan har blivit lång. Kloklippning har den senaste tide...

Av Helene - 1 oktober 2011 16:27

Nu har vi gått 3 tillfällen på tävlingslydnadskursen och jag kan väl påstå att det inte direkt går så bra. Det som är absolut viktigast, linförigheten, är vi så fruktansvärt dåliga på   men de andra momenten är vi inte riktigt lika dåliga på. App...

Av Helene - 19 september 2011 19:23

I lördags var vi på rallylydnadskurs. Det var riktigt kul och ett härligt sätt att träna med hunden. Positiv energi och mycket beröm till hundarna och ägarna. Jag missar tyvärr tillfället nästa vecka och sen är det sista tillfället veckan efter d...

Av Helene - 16 september 2011 09:36

Igår var första tillfället av vår lydnadskurs (och mattes 30-årsdag!). Det var minst sagt en intressant upplevelse. Kursen var dels för nybörjare och dels de som kommit en bit på vägen.   Jag trodde att vi möjligtvis hade kommit en liiiten bi...

Ovido - Quiz & Flashcards